Thursday 7 May 2015

ENTRI 7 CATATAN HARIAN

Entri 7 : Catatan Harian
05.05.2015 (Selasa)

Teks : Ooi Soo Nim

Selamat Pagi semua berjumpa kembali dalam sesi  catatan harian.Lazimnya setiap agi saya bangun awal lebih kurang pukul 5 pagi.Setelah bangun saya mandi dan kemudian saya masak nasi,kerana setiap pagi saya masak dan jarang beli dari luar.

Pagi ini agak sibuk kerana ada temujanji di hospital besar kuala krai.Setelah selesai masak saya mandi lagi dan lebih kurang pukul 8.30pagi saya menaiki motosikal sendirian ke hospital.Setiba di sana saya masuk parkin dan selepas itu terus ke derparment yang tercatat dalam surat tersebut.

Setiba di kaunter saya terus hulurkan surat tersebut kepada pegawai yang bertugas.Lebih kurang 15 minit kemudian saya dipanggil intuk buat ultrasound.Agak lama juga pemeriksaan di jalankan.Setelah selesai saya disuruh tunggu di luar untuk ambil keputusannya.

Lebih kurang 20 minit saya diberi sampul surat didalamnya ada keputusannya dan disuruh ambil untuk berjumpa dgn doktor ynag merawat saya tempoh hari.

Setelah ambil surat tersebut saya terus meninggalkan hospital dan menuju ke pasar besar Kuala Krai untuk mengalas perut sebab dari pagi perut ini belum di isi.Disana saya makan di warung belakang pasar bersama-sama teman lama yang sudah  agak lama tak berjumpa.Selepas makan kami menuju hala masing-masing.

Lebih kurang pukul 1 saya tiba di rumah,sesampai di rumah anak saya telah pulang dari kerja ,kerana dia nak menemani kakak saudara dia pergi ke airport.Pukul 2 saya  berehat sambil menonoton tv.Pukul 4 petang saya keluar lagi untuk ke rumah saudara suami saya untuk bawa dia ke rumah tukang urut kerana dia sakit perut.


Pukul 5 saya dah tiba dirumah.Saya rehat  sambil buat apa yang patut.pukul 7 malam tonton tv lagi hingga pukul 8.Selepas itu mandi dan keluar rumah lagi bersama suami dan anak,kami pergi makan roti canai bersama bapa saudara suami.

Itu saja catatan harian pada kali ini ,semoga dapat bertemu lagi di coretan akan datang .Sekian

No comments:

Post a Comment